Hoe zijn jullie hier terechtgekomen?
Robin: “Ik werkte als schrijnwerker, maar heb me omgeschoold en mijn diploma als IT’er behaald. En dan hier gesolliciteerd en een kans gekregen. Da’s niet evident als je geen ervaring hebt, dus daar ben ik heel dankbaar voor.”
Alato: “Mijn eerste job was bij een Italiaans bedrijf in tapijten, daarna heb ik nog vijf jaar in een ander bedrijf gewerkt en toen belandde ik hier. Er was toen al een team IT, maar ze wilden het over een andere boeg gooien.”
Yannick: “Mijn eerste jaar werkte ik voornamelijk als IT-consultant voor verschillende projecten. Maar dat was vaak in regio Brussel. Na nog een paar omzwervingen, zag ik hier een vacature en besloot ik mijn kans te wagen. En ik heb er nog geen seconde spijt van.”
Alato: “Jullie zijn allebei nog vrij nieuw hier en ook verschillend qua ervaring in IT. Ik had met de directie beslist dat het team mocht bestaan uit iemand met wat ervaring en een starter op IT-vlak. Dat zijn dan uiteindelijk Yannick en Robin geworden.”
Wat houdt jullie uitgebreide takenpakket zoal in?
Alato: “Ik stuur de afdeling aan, zet doelen en stel procedures op, en ben de schakel tussen verschillende afdelingen.
Als het nodig is, kan ik ook problemen van eindgebruikers oplossen.
Het is vergelijkbaar met een coach van een voetbalteam die in noodgevallen meespeelt.
Dat komt voor mij goed uit, want zo kan ik mijn praktische kennis onderhouden.”
Yannick: “Wij doen first level support, en dat gaat heel breed. Denk maar aan hardware, digital signage, toegangsbeheer, telefonie, muziek in de refter, internet en het kassasysteem op de Umami-sites. Soms doen we ook een beetje second level support, maar we werken met servicecontracten voor bijvoorbeeld ons ERP-pakket LISA en onze webpagina. Dan lost de leverancier zelf het probleem op.”