Wat waren die specifieke noden?
Alato: “Ten eerste moest de app perfect compatibel zijn met ons ERP-systeem Lisa. Want we vertrekken altijd van daaruit. Alle informatie wordt eerst in Lisa ingevoerd en vervolgens naar de app verzonden. Maar onze bestellingen zijn ook veel complexer dan bij een online shop als
Bol.com of Zalando. Onze klanten maken hun keuze uit een bepaald assortiment, afgestemd op hun profiel. Ook verschillen de prijzen, beleveringsdagen en -frequenties van klant tot klant. Die gegevens moeten echt wel correct in het systeem staan, anders loopt het al gauw verkeerd.”
Heeft de app het leven van de klanten dan een stuk makkelijker gemaakt?
Alato: “Absoluut! Het is een heel gebruiksvriendelijk systeem. De klant kan favorieten opslaan, of makkelijk producten terugvinden die hij nodig heeft via filters. Je kunt bijvoorbeeld ‘vegetarisch’ of ‘halal’ intikken, en dan verschijnt er een volledige lijst met enkel die producten. Maar ook naar allergenen toe is de app heel makkelijk, je vindt die steeds in realtime terug. Dat is belangrijk, want af en toe verandert R&D de recepturen. Voor onze collega’s van Umami werd dan weer speciaal de Menu-tool ontwikkeld.”